Cesta k tomuto projektu sahá až hluboko do naší rodinné historie. Při zkoumání fotek po pradědovi jsem našel jednu významnou ze které je jasné, že vlastnil mezi asi lety 1914-1924 významný český motocykl Walter B s postranním vozíkem. Později také Tropedo, Harleye a Pragu BD.
Walter B mě však natolik uchvátil, že jsem se rozhodl najít o těchto motocyklech, vyráběných od roku 1902 Josefem Walterem v Praze, více. Vytvořil jsem na tomto základě jak 3D modely původních strojů, tak i jejich moderní koncepty. Viz https://vsemoznik.cz/category/motocykly/.
Zájem se pak stočil na poslední typ motocyklu, co původní firma Wlater vyráběla, a to M922 s vidlicovým dvouválcem 750 ccm (1000ccm závodní), který byl otočen o 90° napříč motocyklu. S touto koncepcí přišla sice už kolem roku 1902 Francouzská firma Moto Cardan, ale Walter jeho konstrukcí v letech 1923-1926 v modelu M922 konkuroval světové špičce a to i na poli závodním. Se soustředěním na automobily a letecký průmysl Walter tímto strojem však končí výrobu motocyklů.
Až podezřele stejný motor, včetně vnitřního uspořádání představuje pak až v roce 1960 firma Moto Guzzi a stává se pro ní zásadním. Dodnes je jedním z mála, co využívá tuto konstrukci.
Protože se původních Walterů A, B a M922 obecně zachovali pouze jednotky kusů, vrátit se k historii a získat ho je prakticky nemožné. Proč tedy nevzít kus historie, jejich design, použít „pokračovací“ motor od Guzzi a nepostavit si stroj dle dnešních představ s odkazem na staletou legendu! …a nebyla by to pro mě zábava, když by se přední vidlice trochu neprotáhla… připravte se tedy na stavbu chopper café 🙂