Pozor! Oficiální stránku projektu www.jawa2.cz jsem pozastavil. Zatím budou všechny aktualizace zde.

Design update 11/2023

Design updates 2023 – tento návrh jen jako zkouška možností kapotáží

První fotky a video z realizace prototypu

Design updates 2022


Původní prezentace a návrhy JAWA 2

Varinat system na konceptu dělá opravdu z jedné mašiny dvě.

Klasická geometrie podobná cruiserům se mění díky systému vyosení zadního hubless kola na ovladatelnost naháče, endura.

Virtuální 3D představení Jawa2 s možností testovací jízdy – BETA VERZE 1.0

ON-LINE webová verze (může být pomalejší dle připojení vašeho PC):
www.vsemoznik.cz/jawa2vr

PC pevná verze (zabaleno do archivu zip = stáhnout / rozbalit složku na disk PC a spustit Testing.exe)

Jawa2-VR-beta1.0.zip


První zhmotnění návrhu – 3D tisk modelu
Přihlášení projektu do charitativní akce Foxconnu X-DAY… jsme v top 10!!!
Variantní systém podvozků i motorů

Na chvilku jsem si odskočil od dlouhých vidlí chopperů a virtuálně zhmotnil také jeden můj dávný sen. Je jím představa, jak by mohla vypadat nová Jawa 2, když by se zapomnělo na těch 50 let pokusů bez většího vývoje, ale navázalo by se na designové a nápadité základy prvních Jaw a indická verze by se více odpoutala od úplně klasických kopírovaných tvarů.

360° zobrazení

Pro zastavení a rotaci klikni na obrázek a tahem myši otáčej.

  

Jako inspirace mi posloužil jeden z prvních modelů značky z roku 1934, slavný 350 OHV s prvním továrenským motorem. Zatím to jsou výsledky dvou nocí u PC 🙂 … ale základ už je na světě 🙂 … Proč název JAWA 2 ? …vysvětlení přijde s dalšími návrhy níže 🙂

Cílem je udělat něco dost futuristického, moderního, čistého, krásného, ale při prvním pohledu poznáte starou dobrou Jawu. Ať už bude nést designové prvky té nejstarší nebo pozdějších 500ccm Péráků. Prostě částečná vzpomínka toho základního génia Jawy, co pozdějším a moderním modelům značky tolik chybí.

„Navíc osobně mám rád tento původní předválečný vzhled… částečně připomínající jednoduchost chopperů… 🙂 … Takže si jí postavím v reálu hlavně pro sebe :)“
Vize není jen vzhledová, ale samozřejmě a hlavně i pokroková:
  • Variabilní podvozek se změnou geometrie díky mechanismu v zadním hubless kole, díky tomu 2 motorky v jedné – Sport a Klasik. Můj sen… vytvořit dva styly v jednom se změnou celku pomocí „tlačítka“. Zde princip pomocí hydraulického (nebo šnekového) pístu, který posune celý prstenec kola. Díky tomu se vyosené uchycení, tedy celý zadek motorky, dostane výš nebo níž. Viz. nákresy níže.
  • Díky hubless kolu zde odpadají neodpružené hmoty výplně a středu běžného kola.
  • Jelikož by celý mechanismus byl na vahadlovém uchycení a odpružení, znovu výhody „skoro“ pevné geometrie pohybu osy kola nahoru a dolu. a hlavně tuhosti. Použito skrytě i na předním kole. Viz níže.
  • Pohon možný i hybridní – spalovací i elektro s elektromotorem integrovaném v zadním kole. V případě spalovacího motoru jedno nebo dvouválec 500-900ccm (pro protoyp Rotax, KTM 690 apod.). Ale jednotka by mohla být měnitelná, tj. je jedno zda osadit spalovákem nebo jen eletro s baterkama. V rámci klasiky, ale preference spalováku.
  • Speciální konstrukce přední vidlice s vnitřními táhly a centrálním tlumičem. viz. níže.
  • Klasický tachometr v digitální dotykové podobě s navigací, webem a kompletním dálkovým ovládáním stroje. Kruhový, podobně jako u Indian Chief Dark Horse
  • Nechybí samozřejmě přídavné sedlo spolujezdce, cestovní příslušenství a sidecar…
  • Pro milovníky terénu jen mírnou úpravou horní části se sedlem vznikne enduro, cestovní enduro nebo pro pohodáře chopper v Custom edici
Fáze výroby prototypu bude následovat…

Postupně rozkresluji technické výkresy pro skutečnou stavbu. Jako první však vznikne 3D reálný zmenšený, částečně funkční model.

Napsali o projektu:

Serveru Garáž.cz děkuji za velký zájem a článek :

https://www.garaz.cz/clanek/cesky-designer-predstavil-koncept-nove-jawy-21005891

Díky tomu došlo k poměrně velké propagaci projektu a o to více je teď zodpovědnosti za jeho pokračování v reálu. Vždyť jen první video vidělo během pár dní k 30 000 lidí!!!

Velkému ohlasu Jawy 2 se věnoval i místní regionální Kutnohorský deník, kde vyšel článek o mě a dalších realizovaných chopperech.

https://kutnohorsky.denik.cz/zpravy_region/michal-cetkovsky-spojilo-se-ve-mne-motorkarske-srdce-a-laska-k-designu-20210423.html


Více o projektu v rozsáhlé galerii vizualizací níže

Video promo 1 – 360° prohlídka a ukázka principu změny na Sport verzi
Video promo 2 – výjezd z virtuální garáže
Vizualizace foto

Prvotní kresby a hrubý 3D model

Variabilní systém geometrie pro 2 druhy motocyklu jednom
Princip zvedání podvozku
Princip hubless kola s pohonem a systémem zvedání
Předběžné řešení přední vidlice
Příslušenství a modelová custom edice
Vizuální galerie a barevné variace
„Bílá“…
Elektro
Černá
Custom edition – enduro verze
Sidecar
Custom edition – chopper
Jedna taky pro holky 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *